web pages

2011-10-15 Sat

inte jobbrelaterat

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 22:25

Jag har förtur vid omplacering (som annars går efter tid som anställd), d.v.s. byte av tjänsteschema.

Orsak: fysiskt medicinska skäl.
Reumatiker.

 

… vore skönt om det kunde stanna vid det – reumatiker på arbetstid – men nej då, här stapplas det runt hemma i lägenheten …


Ringde förresten i måndags och beställde telefontid hos läkaren, och blev uppringd igår (fredag).

Talade om att jag ville gå tillbaks till Methotrexat, fast i tablettform (fast använda upp de två sprutor jag har, först), då kroppen tagit till sig hösten för fulla muggar.

Vaknade häromveckan på rygg med ryggont. Jag har tidigare bara haft den sortens ryggont när jag råkat vakna på mage.
Höger fotled (nytt) är bråkig, och knäna, höfterna, och armbågarna och axlarna. Fötterna.

… jag har helt enkelt för ont för att det ska kännas bekvämt.
Anledningen till att jag bad att få sluta med Methotrexat var ju för att jag var osäker på om det överhuvudtaget hade någon verkan, och i kombination med höstens intåg är jag inte helt säker på vilken inverkan det hade men … jag kan lika gärna börja med det igen. Hjälper det så hjälper det.

Ska jag senare byta till Arava (som inte lät så där jättekul, men … ) så ska jag ha två veckors uppehåll från Methotrexatet – men det blir en senare fråga.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

