web pages

2012-11-07 Wed

man tager vad man haver

Filed under: jobb / work — pl @ 21:47

Har helt öppen spärrlinje, i samband med att snurrspärrarna ska bytas ut mot glasdörrsspärrar. Två ungdomar passerar, men en av dem stannar till, och “luft-plankar”.

Jag öppnar luckan: “Ah, det där går inte – det är fel sorts spärrar! Det är så’na där äldre … ”
Ungdomen ler.
jag: “… men jag kan kolla din biljett här, så får du gå här hos mig!”
Ungdomen räcker över sitt SL Accesskort, jag viserar, maskinen visar grönt, och jag visar ungdomen att det går bra att passera hos mig, närmast spärren. Ungdomen passerar “spärrlinjen” nära spärrkuren.

Lättade upp en lite småtråkig afton. :-)

helt öppen spärrlinje

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

